Unul dintre obiectivele specifice ale proiectului il reprezintă îmbunătățirea accesului la piața muncii și măsuri de activare pentru toate persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă, în special pentru tineri, îndeosebi prin implementarea Garanței pentru tineret, pentru șomerii de lungă durată și grupurile defavorizate de pe piața muncii și pentru persoanele inactive, precum și prin promovarea desfășurării de activități independente și a economiei sociale.
Principala componenta a programului de formare profesionala o reprezinta derularea unui program amplu de formare privind „Antreprenor economie sociala” la care toate cele 80 de persoane selectate vor fi incluse. Se va asigura astfel o pregatire complexa si comprehensiva a acestora. Durata cursului este de 180 de ore/ serie si se va organiza in regim online. Programul de formare profesionala va cuprinde subiecte legate de teme orizontale (dezvoltare durabila, a egalitatii de sanse si tratament, nediscriminare, aspecte de mediu, etc), astfel incat sa permita participantilor o intelegere aprofundata asupra modului in care temele se reflecta, atat la nivelul politicilor europene, nationale si la nivelul regiunii de implementare.
PLANUL PROGRAMULUI DE FORMARE ANTREPRENORIALA.
Cursul se va desfasura pe o perioada de timp stabilita, parte teoretica si parte practica. La orele de practica, beneficiarii vor invata sa isi structureze ideea de afaceri intr-un plan de afaceri, in vederea absolvirii cursului si a participarii la competitia de selectie a planurilor de afaceri pentru finantare. Continutul cursurilor va fi adaptat si dezvoltat cu noi module pentru curricula de formare antreprenoriat social urmarindu-se atingerea urmatoarelor tematici specifice:
a) Management antreprenorial bazat pe inovare sociala: Obtinerea ii dezvoltarea competentelor de management adaptate proceselor de inovare sociala; dezvoltarea cunostintelor si aptitudinilor pentru managementul proiectelor sociale; identificarea si evaluarea oportunitatilor, functiile managementului afacerilor, bune practici, analiza macroeconomica si plasarea pe piata, planificarea resurselor, comunicarea si thenici de luare a deciziilor, problema sociala a carei rezolvare constituie misiunea sociala a intreprinderii; structura organizationala cf. Legii 219 /2015, etc.;
b) Infiintarea structurii – formalitati pentru constituirea societatilor comerciale/ONG-urilor etc, legislatia in domeniul initierii, finantarii ii dezvoltarii afacerii, facilitati specifice intreprinderilor mici ii mijlocii in conformitate cu prevederile legale privind stimularea infiintarii ii dezvoltarii IMM, contractul individual de munca;
c) Planul de afaceri: Finantarea afacerii, structura planului de afaceri, leadership-ul ii munca in echipa in fundamentarea planului de afaceri, importanta planului de marketing, tehnici de negociere eficienta, indicatori de analiza a afacerii, bune practici, strategia de promovare, analiza cost-beneficiu, analiza organizationala, rezultate economice si sociale, etc..
In timpul orelor de practica, cursantii vor intocmi un plan de afaceri care va contine cel putin urmatoarele capitole: a) descrierea afacerii si a strategiei de implementare a planului de afaceri (obiective, activitati, rezultate, indicatori); b) descrierea misiunii sociale, c) analiza SWOT a afacerii; d) schema organizatorica si politica de resurse umane; e) descrierea produselor / serviciilor / lucrarilor care fac obiectul afacerii; f) analiza pietei de desfacere si a concurentei; g) strategia de marketing; h) bugetul planului de afaceri si proiectii financiare privind afacerea.
La sfarsitul fiecarui program de formare, fiecare cursant va participa la examen. Acesta va contine o testare scrisa teoretica si o testare practica, respectiv prezentarea planului de afaceri. Comisia de examen va fi formata din 3 persoane (2 pers. delegate din partea ANC judetean si 1 pers. delegata din partea furnizorului de formare profesionala). Fiecare absolvent va primi un certificat de absolvire recunoscut de ANC.